Poletje, dopust, počitnice, druženja … skladno z družbenimi trendi: akcija! To je seveda super in prav, predvsem v kontekstu druženja in gibanja, oziroma združevanja obojega, je pa prosti čas tudi neprecenljiv v smislu počitka in regeneracije.

Preko celega leta si redko kdaj lahko privoščimo čas, da zadihamo!

 

Imate stresno delovno mesto, na katerem (po možnosti) zavzemate sedeči položaj? Vsakodnevne delovne obremenitve, npr. večurno sedenje namreč povzročajo:

  1. mikrorupture mišic ter vezivnega tkiva + mikrofrakture inertnih struktur,
  2. nastanek brazgotinastega tkiva,
  3. ovirano prehranjevanje inertnih struktur,
  4. degeneracijo …

zato je pomen počitka in spanja še toliko večji.

Potem pa je tu še usklajevanje dela z družinskim in družbenim življenjem, z željo, da naredimo tudi nekaj zase … vsa družbena pričakovanja, ki nas silijo v vsakodnevni performans, igro vlog, dnevne prilagoditve … naporno!

Že samo krajši počitek po kosilu v izbranem razbremenilnem položaju bistveno vpliva na razbremenitev telesa in duha.

Razbremenilni položaji (npr. že samo to, da si pri ležanju na hrbtu, kolena podložite z blazino) imajo veliko pozitivno vlogo pri:

  • zagotavljanju normalnega delovanja medvretenčnih ploščic (ponovna hidracija),
  • sprostitvi preobremenjenih mišic in ligamentov hrbtenice ter okončin.

Poleg tega razbremenilni položaji zagotavljajo in omogočajo lažje opravljanje vsakodnevnih aktivnosti in omogočajo psihično sprostitev.

Spanje, na drugi strani, je naravno stanje, ki ga vsak človek nujno potrebuje. V človekovem življenju je to povprečno tretjina časa (priporočeno 7-9 ur na dan). Med spanjem prihaja do anabolnega učinka: človek se regenerira od dnevnih naporov ter se pripravi na nove psiho-fizične obremenitve.

MED SPANJEM POZITIVNO VPLIVAMO NA:

  • Imunski sistem
  • Mišično-skeletni sistem
  • Živčni sistem
  • Kognitivne funkcije
  • Hormonsko ravnovesje

Nauk zgodbe? Naspite se! Izkoristite torej možne trenutke za daljše jutranje spanje ali vsaj počitek v razbremenilnem položaju ter si zagotovi psiho fizično regeneracijo! Zaslužite si! Pa brez izgovora!

Literatura:

Kendall, Florence Peterson (2005). Musles – Testing and Function with Posture and Pain. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins.
Kisner, Carolyn; Colby, Lynn Allen (2007). Therapeutic Exercise 5th Edition -Foundations and Techniques. Philadelphia: Davis Plus.