Poletje: čas dopustov, veselja, sprostitve, pregreh … Pravilno! Vendar v slogu zmernosti! Zakaj? Z majhnimi stopinjami, z redno zmerno telesno aktivnostjo, seveda vselej v prijetni družbi, lahko povsem spontano poskrbimo za naše zdravje, mišljeno tako v fizičnem, kot tudi v psiho-socialnem smislu.

Mišice so hormonski organ in zato morajo biti aktivne. Uravnavajo jih možgani, ki poskrbijo za njihovo povezanost. Počutje je po telesni aktivnosti popolnoma drugačno!

Telesa aktivnost je vsaka aktivnost, pri kateri prihaja do krčenja/aktivnosti mišic ter porabe energije.

Redna telesna aktivnost je eno izmed najmočnejših preventivnih orodij za preprečevanje nastanka:

  • kostno-mišičnih obolenj,
  • kronično nenalezljivih bolezni (debelost, nekatere vrste raka, hipertenzija, sladkorna bolezen tipa 2, srčne bolezni),
  • negativnih vplivov stresa.

S preprosto aktivnostjo vplivamo tudi na psihično stanje in si izboljšamo razpoloženje. Osredotočite se na naslednje smernice:

  • svoj čas si organizirajte tako, da boste vsako noč spali vsaj 7 ur,
  • gibajte se vsak dan (12000 korakov = 1 serotoninski antidepresiv!),
  • lotite se ročnih spretnosti (in tako možganom pošljite impulze o opravljenem boju, kar bo pomirilo vaše telo),
  • prisluhnite sebi (ko se počutite izvrstno in zelo slabo) ter premislite, v katerih primerih se razpoloženske skrajnosti zgodijo,
  • redno urejajte svoje družbene odnose – sproti “počistite“ neskladja,
  • bodite iskreni,
  • ne obremenjujte se po nepotrebnem,
  • jejte čim več svežega sadja in zelenjave,
  • ne zanemarite telesne hidracije,
  • izogibajte se prekomernemu izpostavljanju soncu.

Poletje je idealen čas za spontanost, razbitje rutine, izhod iz družbenih okvirov … poskrbite pa za to, da ne bo to prerastlo v pobeg iz realnosti! Ravno red je izjemno pomembna izkušnja, ki posamezniku pove, da lahko s svojo dejavnostjo vpliva na svoje življenje in zato nudi zadovoljstvo. 

(P)Ostanite zdravi! In vselej v prijetni družbi!

Brez izgovora!

 

Literatura:

Kajtna, Tanja (2005). Stres in spoprijemanje s stresom. V: Psihologija športne rekreacije, Tanja Kajtna, Matej Tušek, ur. Ljubljana: Fakulteta za šport: Inštitut za šport, str. 70–94.

Kajtna, Tanja; Tušek, Matej (2005): Psihologija športne rekreacije. Ljubljana: Fakulteta za šport.

Tušak, Matej; Marinšek, Maksimilijana; Tušak, Maks (2009). Družina in športnik. Ljubljana: Fakulteta za šport.